BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Dec 12, 2013

time to use the phrase "lets bygone be bygone"

Pada mulanya, memang aku boleh kuatkan diri aku, I always told my self “amiya, u can move on, u can! Believe in ur self” yes, aku dapat lupakan kau, tp bukan untuk tempoh yg lama.. mengapa? Kau sudah pun berpunya, walaupun aku akui aku yang membuatkan kau menderita aku yang kecewakan kau. Tapi itu semua datang dengan kecurangan yang telah kau sendiri lakukan. Malam tu aku ingat lagi, aku busy sngat dengan projek untuk SPM tapi entah macam mana aku boleh tergerak hati nak bukak Facebook kau dan terang-terangan kau berbual tentang sex dengan perempuan lain. Masa tu, yes.. I do think that u have an explanation about that, aku cuba untuk kuatkan diri aku walaupun mata aku telah berkaca, hati aku telah hancur. Aku terfikir, tak cukup ke dengan apa yang telah aku beri kat kau selama ni? Aku kecewa dengan kau syg, kecewa teramat sangat. Bila aku mula berbincang tentang perkara tu, kau mengaku, dan kau mengucapkan kata-kata maaf mu begitu senang. Mulut kau sangat manis. Aku tak faham mana salah yang aku dah buat sampai kau buat aku macam tu.. tapi sekarang, semuanya berbeza. Kita dengan haluan masing-masing. Kau dengan Salwa, cantik nama budak tu, apa-apa pun aku akan doakan yang terbaik untuk kau. Memang aku banyak memendam rasa dengan kau. Tapi aku akan tetap ingat kau sebagai seorang yang pernah bahagiakan aku dan aku mintak maaf, aku tak pernah nak bahagiakan kau.

Hilmi, aku minta maaf, sebenarnya pada mulanya kehadiran kau hanya aku buat sebagai pengubat duka hidup aku dan untuk menarik perhatian untuk melupakn Iqbal. Walaupun sampai sekarang, aku tak dapat berikan kau kasih saying dan cinta aku seperti yang aku telah berikan kepada Iqbal tapi Alhamdulillah, hari demi hari hati ini terpikat dengan kebaikan yang telah kau berikan. Aku harap kau setia dan tak akan pernah kecewakan hati aku. Aku tak akan dapat bertahan tanpa kehadiran kau yang selalu buatkan aku senyum, aku ketawa, dan menghapuskan segala tangisan dan duka. Aku bahagia dia sisi mu wahai Hilmi yang aku cinta. Aku minta maaf syg kalau aku tak dapat berikan kau kebahgiaan yang kau perlukan. Aku takut untuk berharap. Semua hubungan aku tak menjadi, semuanya gagal. Kecuali dengan arwah Harith. Tapi malangnya arwah dah tinggalkan aku untuk selama-lamanya. Al-Fatihah untuk arwah. Kau berikan aku kebahgiaan, tapi diri ini terlalu banyak rahsia yang tak mampu aku luahkan. Hanya dapat aku coretkan dalam ruangan aku yang sunyi ini. Sayang aku berbelah bagi. Hati ini masih sakit, tapi aku akan cuba, untuk masa depan kita in sya Allah.


Setiap hari, aku selitkan nama-nama yang aku sayang walaupun orang itu telah menyakiti aku. Mama, ayah, along, angah, Hilmi, Iqbal dan kawan-kawan aku. Aku ingin berubah, berubah untuk masa depan aku sendiri, berubah untuk kehidupan aku sendiri. Kehidupan aku yang penuh dengan party, alcohol, weed, cigarette, ingin aku tinggalkan ingin aku campaknya sejauh yang mungkin sehingga hilang dari pandangan.. doakan aku ye? Assalamualaikum